piątek, 27 lutego 2015

Przepis na... dobrą przekąskę na imprezę.



Cześć. Dzisiaj wpadłam na pomysł, żeby Wam pokazać kilka sposobów na dobrą, imprezową przekąskę. Pierwszy z nich to koktajl bananowo-truskawkowo-jagodowy, który nazwałam  „Meksykański zawrot głowy” . Oto przepis na niego:

Składniki:
- jagody (250 gram)
- truskawki (ok. 8 szt.)
- banany (ok. 3 szt. )
- jogurt naturalny (250 gram )
Sposób przygotowania:
Jagody, truskawki i banany zmiksować, lecz jeśli masz mrożone owoce to pamiętaj, aby je odmrozić! Gdy już zmiksujesz te składniki dodawaj po jednej łyżce jogurtu naturalnego nadal miksując. Gdy wszystkie składniki będą już dokładnie zmiksowane, wymieszaj je jeszcze łyżką. Przelej koktajle do wąskich szklanek, po czym ozdób dowolnym składnikiem. Te składniki to porcja na 2 szklanki koktajlu. Życzę smacznego!
Kolejny przepis możecie wykorzystać do zrobienia pizzy!
Składniki na ciasto (składniki te wykorzystajcie do zrobienia 3 spodów):
- mąka pszenna (3,5 szklanki )
- ciepła woda (1,5 szklanki )
- suche drożdże (1 łyżka)
- sól (1,5 łyzeczki )
- oliwa z oliwek (1 łyżka)
Sposób przygotowania:
Drożdże rozpuścić w wodzie, odstawić na 5 - 10 minut (jeśli używacie drożdży świeżych, najpierw zrobić rozczyn).
Mąkę przesiać, zrobić w niej zagłębienie, do którego wlać drożdże, oliwę, dodać 1,5 łyżeczki soli. Ciasto dobrze wyrobić, umieścić w naczyniu, przykryć ściereczką i pozostawić do podwojenia objętości (około 1,5 godziny).
Wyrośnięte ciasto uderzyć pięścią. Podzielić na 3 równe części. Z nich uformować spody na pizzę, pozostawiając grubsze brzegi.
Na spód wyłożyć sos pomidorowy, nasze ulubione dodatki, piec około 15 - 20 minut w maksymalnej temperaturze piekarnika (260ºC), choć ja zazwyczaj piekę krócej. Ser nakładać kilka minut przed końcem pieczenia.
Podawać gorącą.
Smacznego :)
Przepis ten, znajdziecie na stronie:  http://www.mojewypieki.com/post/ciasto-do-pizzy-przepis-iii


Mam nadzieję że pomogłam! Zapraszam na Facebooka! 

czwartek, 26 lutego 2015

Moje postanowienia.



Hej. Myślałam ostatnio dużo o mojej kondycji fizycznej, i postanowiłam że co miesiąc będę sobie dawała jakieś nowe zadania na cały miesiąc (oczywiście chodzi o ćwiczenia, sport). A więc. Marzec to miesiąc można powiedzieć rozpoczynający wiosnę. Postanowiłam że w marcu będę przynajmniej 3 razy w tygodniu biegała 1 godzinę. A oto moja tabela całego roku:

Wiosna
Lato
Jesień
Zima
Marzec: Bieganie
Czerwiec: Bieganie
Wrzesień: Bieganie
Grudzień: Bieganie
Kwiecień: Brzuszki x 30
Lipiec: Brzuszki x 30
Październik: Brzuszki x 30
Styczeń: Brzuszki x 30
Maj: Pompki x 30
Sierpień: Pompki x 30
Listopad: Pompki x 30
Luty: Pompki x 30


Postanawiajcie i dbajcie o kondycję! :D